Friday 26 January 2018

Kursus Pemimpin Muda

Alhamdulillah syukur.. Hari ini tanggal 25hb Januari 2018 telah berlangsungnya Kursus Pemimpin Muda yang mengumpulkan semua pemimpin daripada SK Taman Putra Perdana. Seramai 229 orang pemimpin sesi pagi dan 131 orang  pemimpin sesi petang telah terlibat dalam kursus pada hari ini. Pemimpin-pemimpin ini terdiri daripada Pengawas Sekolah, Pengawas Ujana Ilmu dan Ketua & Penolong ketua Kelas.

Sesi Pagi :
Pengawas Sekolah - 91 orang
Pengawas Ujana Ilmu - 71orang
Ketua & Penolong Ketua Kelas - 67 orang

Sesi Petang :

Pengawas Sekolah - 64 orang
Pengawas Ujana Ilmu - 17 orang
Ketua & Penolong Ketua Kelas - 50 orang

Objektif utama program :
  • Membimbing dan melaksanakan tugas sebagai seorang pemimpin yang telah diamanahkan dengan jujur, amanah, dedikasi dan penuh tanggungjawab.
  • Membantu guru-guru dalam menjaga dan memantau masalah disiplin di sekolah.
  • Melahirkan pemimpin yang dapat dijadikan murid contoh kepada murid lain, berdisiplin, berbudi pekerti, mempunyai jati diri yang tinggi serta sentiasa berbakti kepada guru dan sekolah.
  • Mewujudkan semangat kepimpinan yang tinggi dan dapat mewujudkan satu kumpulan yang bijak memimpin serta asertif.
Dalam kursus ini penekanan kepada bidang tugas pemimpin dititikberatkan bagi melahirkan pemimpin yang berkualiti. Slot bidang tugas pemimpin telah disampaikan oleh JK Pengawas Sekolah, Pengawas Ujana Ilmu dan Penyelaras Tahun. Selain daripada itu, En Muhammad Mustaqim b Shaharudin daripada PVR Trainning Centre & Consultancy telah dijemput untuk menyempurnakan slot motivasi kepimpinan. Majlis Perasmian penutup pula telah disempurnakan oleh Pn Hjh Rohaidah bt Mohd Ali (Guru Besar, SKTPP).

Berikut paparan gambar sepanjang kursus dijalankan :

Sesi Pagi











Sesi Petang






....Semoga segala usaha ini diberkati dalam melahirkan pemimpin yang berkualiti....

No comments:

Post a Comment